Întrebări frecvente
Găsiți răspunsul la întrebările dvs. aici
CE îNSEAMNĂ Stage 0 ?
Stage 0 nu este gratuit deoarece am stabilit în mod deliberat un număr mai mic de credite pentru opțiuni pentru a oferi un avantaj persoanelor care combină opțiunile cu optimizarea motorului.
Avem opțiuni cu 1 sau 2 credite și uneori să lucrăm o oră pentru un credit și finanțarea funcționarii sistemului fileservice.
De aceea am decis să taxam stage 0
Vreau să adaug opțiuni, fără SOFT de EXTRA performanță
Dacă doriți să lucrați un autovehicul doar selectând opțiuni, fără nicio performanță in plus, va trebui să selectați „Stage 0” așa cum o numim noi.
Stage 0 este pur și simplu o taxă fixă care permite doar selectarea opțiunii. Prețul opțiunilor se bazează pe faptul că acestea sunt suplimente reale, comandate împreună cu un fișier de reglare stage1 sau stage2.
Dacă, totuși, autovehiculul a fost tunat anterior de noi, puteți pur și simplu să vă întoarceți la istoricul fișierelor și să ne trimiteți un mesaj în care să ne spuneți că doriți să adăugați câteva opțiuni la fișier, vă vom taxa doar pentru suplimente.
O actualizare a producătorului a șters tuningul și a readus vehiculul la ORIGINAL
În funcție de motivul pentru care un vehicul merge la dealerul producătorului, ar putea fi aplicată o actualizare a softului din ECU. Acest lucru va șterge cel mai probabil orice optimizare ECU făcută anterior.
Dar nu-ți face griji! Ca utilizator fileservice, un nou fișier va fi pregătit pe baza versiunii SW actualizate. Acest lucru se poate face prin istoricul fișierului: pur și simplu căutați vehiculul aferent și trimiteți-ne un mesaj rapid, inginerul responsabil de fișierul dvs. vă va reveni cât mai curând posibil. A doua variantă este să trimiteți o nouă cerere de fișier.
Optimizarea softului cutiei de viteze
În multe cazuri, remaparea unei cutii de viteze poate face o mare diferență în ceea ce privesc câștigurile și performanțe. Poate fi chiar obligatoriu pentru a accesa câștigurile de optimizare ECU (stage1-2 pe acesta implica si optimizarea TCU).
În funcție de tipul de cutie de viteze, există destul de mulți parametri la care putem lucra:
Timpul de schimbat al treptelor mai rapid cu xx msec
Limitări de cuplu
Limitări RPM
Kick down (când este posibil)
Creșterea presiunii pe ambreiaj (când este posibil)
Îmbunatățirea modului de conducere (Drivability)
ce înseamnă STAGE 1+ ?
O optimizare stage 1+ este pur și simplu o reglare avansată a stage 1, fără a face totuși nicio modificare mecanică importanta asupra autovehiculului.
Pentru a putea trece la stage1+, va trebui să ne furnizați loguri pentru a putea lucra suplimentar la fiecare parametru individual. Acest lucru face posibilă împingerea la maximum a softului optimizat respectând limitele producătorului, într-un mod pur electronic.
Dacă nu aveți un dyno sau unelte pentru a face un log, este mai bine să rămâneți la stagiul1.
Autotuner reprezinta pentru noi principala unealta de realizare a logurilor eficiente. Desigur pot fi acceptate in format csv si loguri din alte aparate sau fisiere log bFlash.
Ce se întâmplă dacă am nevoie de Analiza unui fișier CITIT?
Chiptuning-ul nu este o știință exactă. Este o munca de creație iar optimizarea unui soft de creștere a puterii este strâns legat de logica inginerului software și a dorinței lui ca rezultat. Astfel revizuirea, analiza unui fișier citit pentru a satisface așteptările clienților noștri face parte din oferta noastră și suntem foarte conștienți de faptul ca acest lucru uneori nu poate sa fie chiar satisfăcător.
Când folosiți platforma noastră fileservice pentru modificări de fișiere, un „istoric al fișierului” este creat și dedicat vehiculului respectiv. Acest lucru vă permite să comunicați cu inginerul responsabil de dosarul dvs. și să reveniți la noi dacă aveți orice îndoială sau cerere suplimentara.
Pur și simplu faceți clic pe „Istoricul fișierelor” (file history) și selectați vehiculul vizat, apoi faceți clic pe „Solicitare nouă” (New Request)
Selectați tipul de fișier și faceți clic pe „Tip de solicitare” (Request type)
Alegeți tipul dorit de solicitare și trimiteți mesajul dvs., echipa TCM vă va contacta în scurt timp.
De asemenea, dacă aveți fișiere citite pe care știți că a fost deja aplicată o modificare necunoscută aveți posibilitatea realizării unui task prin care inginerul TCM să vă facă analiza asupra acestei file citite. "Tuning file review" este opțiunea de ales în acest caz. Este mult mai ușor sa răspundem la întrebări precum "Are XXX dezactivat sau nu ?" sau "Este o creștere de putere fără aberații in afara mapelor care nu sunt necesare procesului stage1 ?". Este indicat sa nu insistați cu întrebări precum "Dar câți cai face?". Aceasta întrebare primește răspuns prin testarea pe un aparat dyno.
Cum sunt procesate automat fișierele? (AUTOMATIC TASKS)
Am dezvoltat un sistem LUA-SCRIPTS localizat in cloud care permite analizarea unei cereri de fișier și căutarea unui fișier optimizat potrivit pe serverul nostru.
Fiecare fișier încărcat pe serverul nostru a fost dezvoltat intern, testat și aprobat de către inginerii noștri. Acest lucru ne permite să ne bazăm pe o bază de date puternică de fișiere de înaltă calitate pentru a satisface cele mai înalte așteptări ale clienților noștri.
Ce AparatE de CITIT/SCRIS sunt acceptate?
Putem furniza fișiere optimizate pentru majoritatea aparatelor de citit/scris ECU. Aici este o listă cu acestea:
Autotuner
Bflash
Bitbox
Byteshooter
CMD
Dataman (eeprom reader)
Dimsport New Genius
Dimsport Trasdata
ECUx
EVC BDM100
Flex (Magic)
Galetto
HP Tuners MP
I/O Terminal
K-Tag
Kess V2
Kess V3
Magic MAGPro2
MHD
MMC Flasher
MPPS
PCM Flash
Powergate
Tactrix
E85. precauții de luat
Combustibilul E85 sau super-etanol este un combustibil compus din 85% etanol și 15% benzină. Este derivat în principal din cereale cum ar fi porumbul.
Compoziția poate varia de la un anotimp la altul sau de la o benzinărie la alta. De exemplu, iarna, conținutul de benzină poate fi mai mare pentru a facilita pornirile la rece.
Este esențial să rețineți că, în special în Franța, reglementările au devenit mai îngăduitoare, permițând companiilor petroliere să crească nivelurile de etanol, ceea ce poate cauza probleme, în special în fazele de pornire la rece.
Este esențial să recunoaștem că un vehicul cu management electronic mai vechi poate întâmpina probleme mai devreme decât un vehicul de ultimă generație, deși se pot face în continuare ajustări.
Când convertiți un vehicul la E85, trebuie luate anumite măsuri de precauție:
1. Înlocuiți bujiile dacă au mai mult de 15.000 km.
2. Înlocuiți bobinele de aprindere dacă au mai mult de 70.000 km.
3. Efectuați loguri atât cu benzină cât și cu E85 folosind fișierul modificat.
4. Respectați fazele de adaptare atunci când schimbați combustibilul (conduceți calm aproximativ 15 minute pentru a permite ECU să se adapteze în timpul unei schimbări de combustibil).
5. În ziua modificării, asigurați-vă că vehiculul are niveluri scăzute de benzină pentru exploatare și apoi alimentați cu E85 fără a avea un raport etanol/benzină prea mare.
6. Verificați mecanic dacă vehiculul este potrivit pentru această modificare și dacă anumite piese necesită înlocuire în prealabil.
Unele vehicule pot necesita pompe de combustibil sau injectoare îmbunătățite, deoarece E85 necesită cu 20 până la 30% mai multă injecție în comparație cu benzina.
Valori de luat în considerare pentru logarea datelor pentru modificări E85:
1. Engine speed
2. Injection values
3. Injector flow rates
4. High and low-pressure pump flow rates
5. Short-term and long-term adaptation values (short-term trims/long-term trims)
6. Lambda value
7. Ignition timing
8. Knock sensor
Am nevoie de un APARAT dyno pentru a face o treabă bună ?
Este complet posibil să tunați un autovehicul fără a avea un dinamometru.
Deși deținerea acestui aparat dyno (dinamometru) este de preferat pentru rezultate precise, detectarea mai ușoară a anumitor anomalii sau înregistrarea în siguranță a logurilor (datalogging), cel mai important aspect este verificarea lucrării, iar acest lucru se poate face pe drum in lipsa utilajului dinamometric.
Este esențial să se efectueze un diagnostic complet al vehiculului la sosire și după efectuarea modificării.
În plus, este indispensabilă efectuarea unei înregistrări precise a datelor (datalogging) pentru a asigura buna funcționare a vehiculului și a fișierului programat în unitatea de comandă a motorului.
Cu toate acestea, vă recomandăm cu tărie achiziția unui dinamometru pentru creșterea nivelului și ușurința in realizarea lucrărilor precum stage2 sau ulterior chiar stage3.
Pregătirea motorului și consumul de combustibil
Consumul de combustibil depinde mai mult de șofer decât de vehicul. O persoană care conduce foarte economic de la început poate să nu vadă o diferență semnificativă a consumului mediu, în timp ce un șofer care folosește pedala de accelerație mai agresiv va observa o creștere a consumului de combustibil.
Într-adevăr, pentru a obține aceleași accelerații înainte și după reprogramare ECU, aplicarea unei presiuni mai reduse asupra accelerației va avea ca rezultat accelerații și turații similare ca starea inițială. Accelerarea mai blândă consumă mai puțin combustibil, deoarece consumul este direct legat de sarcina cerută (driver wish / request load)
De asemenea, depinde de tipul motorului, managementul motorului sau stadiul de optimizare selectat.
O reducere a consumului de combustibil este mai probabil să apară într-un vehicul diesel decât într-un vehicul pe benzină.
Prin urmare, este imposibil să se garanteze o îmbunătățire a consumului de combustibil, dar nu este neobișnuit să se observe o scădere sau o creștere in funcție de modul de exploatare.
Cum să faci un DATAlog CORECT?
Funcția de înregistrare a datelor (datalog), cunoscută și sub denumirea logare, permite măsurători relevante bazate pe parametrii specifici de înregistrare a datelor stabiliți de producător.
Ce este logarea datelor?
Înregistrarea (logarea) datelor implică colectarea datelor în timp real de la ECU (Unitatea de control al motorului - engine control unit).
Aceste date includ măsurători cheie privind funcționarea motorului, cum ar fi:
RPM (turatie motor)
Turbo pressure
Load
Acceleration
Air/fuel ratio
Exhaust gas temperature
Intake temperature
Ignition timing
Short and long-term adaptations
De ce sa facem loguri ?
Reprogramarea unei mașini fără înregistrarea parametrilor este ca și cum ai găti cu ochii închiși.
Nimeni nu poate reprograma un motor fără feedback cu privire la modificările făcute.
Informațiile obținute în timpul înregistrării datelor sunt cruciale pentru reglarea fină a fișierului modificat.
Sunt disponibile diverse aparate pentru înregistrarea corectă da datelor.
Autotuner este, fără îndoială, instrumentul cel mai cuprinzător și ușor de utilizat pentru a realiza acest lucru în condiții optime.
Cu toate acestea, dacă aveți VCDS, acest instrument de diagnosticare permite, de asemenea, măsurători precise pe gama VAG.
Alta varianta foarte utila este bFlash
Aparate de diagnosticare precum Launch X431 sau Autel integrează și ele datele si permite transmiterea acestora in format fisier (csv sau video screen-recording).
Cum se efectuează un datalog corect al parametrilor ?
Realizați testul cu o treaptă nu prea scurtă (a 4-a sau a 5-a este de preferat).
Porniți de la turații mici (~1500rpm de exemplu, 50 sau 60 km/h in functie de treapta de viteze aleasa).
Accelerați la maxim și faceți clic pe START pentru a iniția inregistrarea logului.
Mentineti acceleratia la maxim (100%) pe toata durata logului
Odata ajuns la limitatorul de turatie (max RPM in motoarele pe benzina) sau la aproximativ 4500rpm la motoarele diesel apasati pe STOP
Trimiteti logul in sectiune "File history" la masina respectiva
Mai multe informatii despre realizarea logurilor cu interfata Autotuner le regasiti urmand acest link
How to datalog with AutoTuner | FAQ (autotuner-tool.com)